Øyer kommune, tjenesteenhet Plan og utvikling, har ledig vikariat i 100 % stilling som byggesaksbehandler, med tiltredelse snarest. Vikariatet går til 1. juni 2022, med mulighet forforlengelse. Tjenesteenhet Plan og utvikling har ansvar for behandling av bygge- og delingssaker, alle typer arealplaner og oppmåling/kartverk. Enheten har høy kompetanse og et godt arbeidsmiljø. Byggesak tar nå i bruk nytt saksbehandlingssystem for byggesaksbehandling, eByggesak 360. Øyer kommune har hatt en sterk vekst de senere år med økt tilflytting og er etablert som hytte- og turistdestinasjon. Veksten fortsetter, og det er mange utfordrende arbeidsoppgaver. 
 
Byggesaksbehandler vil ha hovedarbeidsfelt innenfor:
• Saksbehandling av byggesøknader etter plan og bygningsloven med tilhørende forskrifter
• Tilsyn i samarbeid med tilsynsansvarlig
• Matrikkelføring
• Det må også kunne påregnes andre arbeids- og forvaltningsoppgaver 
 
Kvalifikasjoner
• God kjennskap til Plan- og bygningsloven
• Relevant utdanning fra universitet eller høgskole
• Realkompetanse og god kjennskap til Plan- og bygningsloven kan erstatte formell utdanning
• Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
 
Vi legger vekt på at søkeren har initiativ, er målorientert, har gode samarbeidsevner og kan jobbe selvstendig. Søker må ha gode kommunikasjonsegenskaper og en god skriftlig og muntlig framstillingsevne (norsk).  Søkere må kunne stille egen bil til tjenestekjøring og ha førerkort kl. B. 
 
Vi tilbyr gode muligheter for faglig utvikling. Den som blir ansatt vil komme til et trivelig arbeidsmiljø med gode kollegaer og engasjerende og utviklende arbeidsoppgaver. 
 
Ansettelse skjer på vanlige kommunale vilkår, med god pensjonsordning i KLP og fleksitid. Avlønning etter avtale iht. utdanning og erfaring. Kontorplass i Øyer rådhus. 
 
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til: Tjenesteleder Øystein Jorde, tlf. 468 04 065.
 
Vi ber om at søkere bruker elektronisk søknadsskjema og at søknaden er så fullstendig som mulig. Hjelp til utfylling av søknadsskjemaet kan fås ved henvendelse til kommunens servicetorg, tlf. 61 26 81 00. Kopier av vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden, men legges fram ved evt. intervju.  Søknadspapirer returneres ikke. Søkerlisten vil være offentlig med mindre spesielle forhold kan dokumenteres iht. Offentleglova.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. 
 
Søknadsfrist: 5. desember 2021