Tildeling er organisert direkte underlagt kommunalsjef helse og omsorg. Enheten har pr i dag 2 ansatte i til sammen 100 % stilling. Enheten tildeler tjenester etter helse- og omsorgslovgivningen til voksne og barn med unntak av psykiske helsetjenester. Tildeling er kommunens koordinerende enhet og skal ivareta henvendelser fra innbyggere med veiledning og råd om hvordan de skal gå fram for å eventuelt søke om tjenester. Tildeling er ansvarlig for all saksbehandling og klagebehandling i henhold til kommunens tildelingstjenester.
 
Dette er en full stilling med tilstedeværelse på dagtid hele arbeidsuken.
 
Ansvarsområder
- Gi informasjon og veiledning til søkere og samarbeidsparter
- Motta henvendelser og saksbehandle søknader
- Kartlegge og vurdere brukers ressurser, muligheter og behov
- Utforming og utmåling av tjenestetilbud.
- Saksbehandling av søknader om tjenester etter helse og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven samt annet relevant lovverk og kommunens vedtatte tildelingskriterier
- Klagebehandling
- Bistå i vurderingen knyttet til tildeling av koordinator og Individuell plan (IP) 
- Bistå i veiledning av koordinatorer
- Løpende og tett kontakt med spesialisthelsetjenesten om inneliggende pasienter og plan etter utskrivelse
- Samarbeid med interne og eksterne parter
- Ha oversikt over og kunnskap om det totale tjenestetilbudet, inkl. relevante pasient- og brukerorganisasjoner
- Bistå i tverrfaglig arbeid i enkeltsaker og tverrfaglig utviklingsarbeid 
- Sørge for fremdrift i arbeidet med Individuell plan  
 
Kvalifikasjonskrav:
- Minimum 3-årig relevant helse- og/eller sosialfaglig høgskole 
- Må ha saksbehandlerkompetanse
- Må kunne arbeide selvstendig og i team
- Evne til å benytte digitale løsninger og verktøy knyttet til samhandling 
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
- Gode samarbeidsevner
- Kompetanse på aktuelt lovverk, og kjennskap til det offentlige hjelpeapparatet
 
Ønsker: 
- Helserett
- Økonomiforståelse 
- Relevant arbeidserfaring
- Endringsvilje og kunne stå i en hektisk hverdag.
- Erfaring med fagsystemer, f.eks. Gerica, GAT, TQM. 
 
Vi ønsker oss ansatte som er reflektert, lyttende, beslutningsdyktig, rettferdig og handlingsorientert. 
Personlig egnethet, stabilitet og god arbeidsmoral vil bli tillagt stor vekt ved alle ansettelser.
 
Lønn og arbeidsvilkår i henhold til det som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 
 
Øyer kommune benytter elektronisk søknadsskjema, dette finner du her.
 
Framlegging av politiattest og helseattest.
Kopier av vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden, men legges fram ved evt. intervju. 
Intervju er planlagt gjennomført i uke 50
 
Mer informasjon om stillingen kan innhentes ved å kontakte kommunalsjef Frode Fossbakken på mob 412 10 505 / frode.fossbakken@oyer.kommune.no 
 
 
Søknadsfrist: 11.12.22