Det er ledig 100 % fast stilling som HR-rådgiver i Øyer kommune. Oppstart snarest mulig.
HR-rådgiver er organisert i tjenesteområdet HR og organisasjonsutvikling. 
HR har ansvar for et bredt og variert felt med oppgaver, blant annet innenfor rekruttering, HMS/IA, kompetanseutvikling, partssamarbeid, arbeidsgiverpolitikk, lønnspolitikk, digitalisering og informasjonsarbeid. Som vår nye medarbeider får du derfor mulighet til å engasjere deg i mange ulike HR-oppgaver. 
Vi er opptatt av å gi god service og støtte til lederne i organisasjonen og sammen jobbe for å finne de gode løsningene. Som vår nye HR-rådgiver er det viktig å skape tillit, å bidra til at ansatte kan oppleve mestring, trivsel og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø.
 
Arbeidsoppgaver:
• Generell HR-faglig rådgivning i hele organisasjonen i et bredt spekter av HR-relaterte saker
• Ansvar for å tilrettelegge for lokale lønnsforhandlinger og følge opp lønnsforhold sammen med lønnsavdelingen i økonomienheten
• Arbeidsmiljø- og personaloppfølging
• HR-analyse, statistikk
• Ansvar for oppfølging av kompetanseplan og lærlingordningen
• Pensjonsarbeid
• Saksbehandling etter lov- og avtaleverk
• Proses-s og prosjektledelse
• Utarbeidelse og oppfølging av interne rutiner og retningslinjer
• Bidra til kontinuerlig forbedring av virksomhetens interne rutiner, prosesser og ansvarsområder
• Bistå med opplæring til ledergruppen innen ulike områder av personalfeltet
• Sikre godt samarbeid med NAV, bedriftshelsetjeneste, tillitsvalgte, vernetjenesten og andre
 
Kvalifikasjoner
• Relevant høgere utdanning, minimum på bachelornivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere noe for manglende utdanning. Det er ønskelig med utdanning og/eller erfaring innenfor arbeidsrett.
• Erfaring fra HR-arbeid og personalsaker
• God kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk innen personalområdet
• Erfaring fra prosessledelse og/eller prosjektledelse
• Digital kompetanse
• Kjennskap til offentlig sektor 
• Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
 
Personlige egenskaper
• Evner å anvende kunnskap i operativt arbeid
• Trives godt med samarbeid, men evner også å jobbe selvstendig
• Er en relasjonsbygger
• Formidler godt og tydelig, også i opplæringsøyemed
• Tør å tenke nytt og prøve ut nye løsninger
• Jobber systematisk og har gjennomføringsevne
• Er dynamisk, aktiv og deler med andre
• Engasjement og personlig egnethet vil bli vektlagt.
 
Vi tilbyr
• Et godt og trivelig arbeidsmiljø med god faglig kompetanse
• Varierte og spennende arbeidsoppgaver med mulighet for personlig og faglig utvikling 
• Muligheten til å påvirke egen arbeidshverdag
• Fleksibel arbeidstid 
• Konkurransedyktig lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
 
Øyer kommune benytter elektronisk søknadsskjema, dette finner du på her.
Kopier av vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden, men legges fram ved eventuelt intervju, eller ettersendes ved forespørsel. 
Ved spørsmål angående stillingen, kan du kontakte kommunalsjef Irene Hagen på telefon 900 10 913 eller på e-post: irene.hagen@oyer.kommune.no 
 
 
Søknadsfrist: onsdag 29.mars.