Krisesenter
Generelt om tjenesten
Tema
- Barn og familie- Omsorg, trygd og sosiale tjenester
Beskrivelse
Trenger du et botilbud i en akuttsituasjon eller noen å snakke med, noen du kan stole på? Du kan ta direkte kontakt med et krisesenter, og alle ansatte har taushetsplikt. Vi kan blant annet tilby deg:
- Et menneske som lytter til det du vil fortelle
- Informasjon om rettigheter, råd og veiledning på telefon eller ved oppmøte
-
Et trygt, midlertidig botilbud for deg og dine barn.
Botilbudet til kvinner og botilbudet til menn skal være fysisk adskilt - Hjelp til å få kontakt med lege, advokat, politi, sosialkontor eller andre hjelpeinstanser.
Krisesenteret vil, i samarbeid med deg, vurdere hva som skal til for at du skal være trygg på senteret. Dersom krisesenteret ikke kan beskytte deg godt nok, skal kommunen og politiet sammen finne et trygt bosted til deg.
Målgruppe
Kvinner, menn og barn som er utsatt for vold eller trusler i nære relasjoner. Krisesenteret tilbyr ikke hjelp til voldsutøveren.
Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende
Politiet - hvor lite skal du finne deg i?Dinutvei.no
Finn ditt krisesenter
Lover og forskrifter
Dette er en lovpålagt tjeneste etter krisesenterlova.
Lover
KrisesenterlovaForskrifter
Forskrift om fysisk sikkerheit i krisesentertilbodet___
Skjema
Saksbehandling
___Kontaktinformasjon
Kontaktavdeling
Avdeling: | Gudbrandsdal krisesenter |
Telefon: | 61279220 |
Postadresse: | Postboks 128, 2601 Lillehammer |
Besøksadresse: | Skoletorget 6D, 2609 Lillehammer |
Ansvarlig enhet
Avdeling: | NAV Øyer |
Telefon: | 61 26 81 70 |
Epost: | famin@oyer.kommune.no |
Postadresse: | Postboks 4 2637 ØYER |
Besøksadresse: | Kongsvegen 1553 2635 TRETTEN |
Andre opplysninger
Oppdatert: | 2022-07-28 11:59 |