NAV Øyer har dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø. Vi ser etter deg som vil være med oss og løse samfunnsoppdraget. Vi ønsker oss enda en kollega som har troen på at alle mennesker har gode ressurser gitt at de får riktig støtte og tilrettelegging. Er du strukturert og trives med høyt arbeidstempo? Er du motivert for å hjelpe andre med å løse sine utfordringer? Har du god økonomisk forståelse? Da ønsker vi å ha deg med på laget vårt.
NAV Øyer har ledig 100 % fast stilling som veileder fra 1. mars 2023. Primæroppgavene vil være å gi gode råd rundt privatøkonomi i et godt og tillitsfullt samarbeid med mennesker i vanskelige livssituasjoner. Stillingen innebærer også å saksbehandle søknader etter Lov om sosiale tjenester i NAV. Tjenestene og ytelsene skal gis etter helhetlig samarbeid med de andre veilederne ved NAV Øyer, og av god kvalitet etter gjeldende lovverk.
ARBEIDSOPPGAVER:
• Kartlegge behov hos nye søkere og motivere for arbeid og/eller utdanning
• Gi råd og veiledning med utgangspunkt i den enkeltes behov for hjelp
• Behandle søknader om økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester i NAV
• Gi god veiledning om husholdningsbudsjett, privatøkonomi og noe gjeldsrådgivning
• Samarbeide godt tverrfaglig både internt og med eksterne samarbeidspartnere
• Sammen med søkeren følge opp aktiviteter som kan bidra til økt selvforsørgelse
NAV er en organisasjon i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil kunne endres.
KVALIFIKASJONER:
• Fullført bachelorutdanning innen økonomi eller sosialfag, men også andre utdanningsretninger kan gi ønskede kvalifikasjoner. Relevant erfaring vil kunne kompensere noe for utdanningskravet
• God økonomisk forståelse og interesse for fagområdene økonomi og veiledning
• Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter og gode norskkunnskaper
• Evne til å tilegne seg og håndtere relevant regelverk og fagsystem
• Evne til å stille krav og følge opp endringsløp sammen med bruker
• Positivt menneskesyn og en helhetlig og flerkulturell forståelse
• God kompetanse, interesse for og erfaring med digitale verktøy
PERSONLIGE EGENSKAPER:
Vi ønsker oss en medarbeider som:
• har innsikt i offentlig forvaltning
• er uredd og robust, tar initiativ og er fremoverlent
• liker å jobbe med mennesker og trives med å motivere andre
• møter mennesker i krevende livssituasjoner med respekt og ydmykhet
• har gode samarbeidsevner og er en positiv bidragsyter i arbeidsmiljøet
• har evne til å jobbe selvstendig og strukturert i en hektisk arbeidshverdag
• har positive holdninger og holdninger som støtter opp om NAVs visjoner og verdier
• har en utpreget serviceholdning, og gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
VI TILBYR
• Et aktivt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og høy kompetanse
• Spennende arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
• Fleksibel arbeidstid og mulighet for en hybrid arbeidshverdag
• Ansettelse på kommunale vilkår og god pensjonsordning i KLP
• Kollegaveiledning, god opplæring og faglig utvikling
Lønn og arbeidsvilkår i henhold til det som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Øyer kommune benytter elektronisk søknadsskjema, dette finner du her.
Kopier av vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden, men legges fram ved evt. intervju.
Spørsmål om stillingen kan rettes til Vebjørg Lien, tlf. 952 18 005
eller e-post vebjorg.lien@nav.no
Søknadsfrist: 6. februar 2023.