Vernepleier i 100% fast stilling med arbeid hver 5. helg
 
Miljøtjenesten er en relativt liten avdeling med godt arbeidsmiljø og 5 dyktige ansatte. Vi håper du vil bli vår sjette ansatte. Som vernepleier i Miljøtjenesten og avlastning vil du få varierte arbeidsoppgaver og faglige utfordringer i 2-delt turnus med dag- og kveldsvakter og arbeid hver 5. helg. 
 
Deler av stillingen blir med vakter i barneskolen.
 
I vår avdeling ytes det tjenester til voksne som bor i eget hjem rundt omkring i Øyer, primært etter vedtak om praktisk bistand, opplæring. Ansatte i Miljøtjenesten jobber også i kommunal avlastningstjeneste hvor det gis tilbud til barn, unge og unge voksne. Det forventes at man kan jobbe på tvers av disse tjenestene.
 
Som Vernepleier vil du ha ansvar for blant annet:
- Utarbeidelse og oppdatering av, samt følge opp vedtak. 
- Medisinansvar.
- Samarbeide med pårørende/verge og evt. andre instanser.
- Veilede og bidra til mestring, utvikling og god livskvalitet for tjenestemottaker.  
 
Et spennende arbeidssted for deg som liker utfordringer og å jobbe selvstendig etter definerte tiltaksplaner.
 
Kvalifikasjonskrav:
- Autorisert vernepleier.
- God faglig kompetanse.
- Førerkort klasse B, da jobben innebærer kjøring i kommunale tjenestebiler.
 
Ønsker: 
- Kunnskap og erfaring med epilepsi.
- Kunnskap om kartlegging og motivasjonssystemer.
- Erfaring fra arbeid med barn og voksne, psykisk utviklingshemmede, autismespekterforstyrrelser og psykiatri.
- Kunnskap og erfaring med målrettet miljøarbeid. 
- Gode datakunnskaper da tjenesten benytter GAT turnussystem, TQM kvalitetsprogram og Gerica dokumentasjonssystem.
- Gode samarbeidsevner, men som også kan jobbe selvstendig
- Løsningsorientert og ansvarsbevisst, og har evnen til å jobbe målrettet.
- Voksen og engasjert medarbeider som kan være med å bygge opp, og videreutvikle tjenesten.
- Du medvirker til et åpent og positivt arbeidsmiljø, har «stå på vilje» og humor.
 
Personlig egnethet, stabilitet og god arbeidsmoral vil bli tillagt stor vekt ved alle ansettelser.
 
Framlegging av politiattest kreves ved ansettelse.
 
Lønn og arbeidsvilkår i henhold til det som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 
 
Øyer kommune benytter elektronisk søknadsskjema, dette finner du her.
Kopier av vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden, men legges fram ved evt. intervju.
 
Spørsmål om stillingen kan rettes til: Arne Johansen, avdelingsleder Bo- og avlastning, Tlf. 915 97 624 eller arne.johansen@oyer.kommune.no 
 
Ønsket oppstart: 1.august.2022
 
Søknadsfrist: 29.5.2022.